Myslíme na své zdraví

Připravili jsme si pro vás spoustu aktivit, které navazují na náš program Buďme.fit. Můžete se těšit na měření cholesterolu a tělesných hodnot, konzultace, lekce jógy, zdravé produkty od Danone a mnoho dalšího.

Na září a říjen pro vás máme také připravené dva tematické workshopy a články z oblasti zdravé výživy a chybět nebude ani online poradenství, kde se můžete se svými dotazy obracet na naši výživovou poradkyni Martu Ledinskou.

 

5 pravidel pro zdravý životní styl

Rozhodnutí žít zdravě je dlouhodobým závazkem. Zdravého životního stylu nedosáhnete rychlými a přísnými dietami nebo tím, že začnete ze dne na den dělat náročný sport, pokud na to vaše tělo není připravené. Pokud chcete pro své zdraví udělat něco opravdu dobrého, změňte svůj životní styl uváženě a ideálně se také poraďte s odborníky.

Pokud budete dodržovat těchto 5 základních pravidel, měli byste se brzy cítit lépe:

1. Stravujete se chytře

Strava založená pouze na počítání kalorií je chybná, věnovat pozornost bychom měli především skladbě. Klíčové je přijímat potraviny co nejméně technologicky upravené. 

2. Vyspěte se do růžova

Zřejmě sami moc dobře víte, jak se cítíte a vypadáte, když se v noci pořádně nevyspíte. Ve spánku se obnovují všechny buňky v těle a mozkové buňky dostávají příležitost aktivovat nervová spojení, která by jinak odumírala. Spánek prospívá naší pleti, určuje i naší tělesnou hmotnost, výkonnost a náladu. Potřeba spánku je individuální, ale obecně u dospělého člověka činí potřeba sedm až osm hodin.

3. Posilte mozek pohybem

Myslíte si, že pohybová aktivita je jen pro sportovní nadšence, kteří mají touhu poměřovat své síly? Věřte, že pohybová aktivita je skvělý prostředek ke zlepšení celkového stavu organismu včetně posílení činnosti hlavy. Díky fyzickému cvičení se zlepšuje schopnost srdce pumpovat krev do těla, což zlepšuje i prokrvení mozku. Díky cvičení se jednoznačně zlepšuje paměť a schopnost jasně myslet. Pokud chcete s pohybem začít, v prvé řadě si ujasněte, co od sportu očekáváte. A pak si vypracujte reálný plán, který by měl zahrnovat i čas na odpočinek.

4. Dbejte o svou páteř

Páteř je osou našeho těla. Středem páteře prochází mícha, která řídí funkci našich vnitřních orgánů. Dbát o zdraví naší páteře by měl být jeden z nejdůležitějších bodů zdravého životního stylu.

5. Radujte se ze života

Veškeré negativní emoce poškozují naše imunitní funkce. Dejte ve svém životě prostor aktivitám, které vám přinášejí radost a smích.