Výsledky soutěže Vařte zdravě

22.7.2019

V minulém týdnu jsme si spolu s vámi užili týden zdraví, jehož součástí byla i soutěž Vařte zdravě. Do soutěže se zapojilo mnoho našich kolegů a nám se nad fotografiemi sbíhaly sliny! Fotografie s recepty se staly skvělým zdrojem inspirace pro všechny kolegy, kteří si přejí žít zdravě.

Podmínkou pro zařazení do soutěže bylo, aby jídlo bylo připravené ze zdravých ingrediencí, mezi nimiž je minimálně 1 Tesco produkt řady Starlines (označený modrou cedulkou „Naše cena“). K fotografii bylo nutné napsat vaše jméno, číslo a název provozovny/Head Office a recept.

S radostí vám představujeme výherce této soutěže:

  1. Místo 1 800 Kč: Lenka Virányiová – Kokosové curry
  2. Místo 1 300 Kč: Jan Kožený – Jáhlové karbanátky s mrkví
  3. Místo 750 Kč: Nikola Marková – Fitness roláda

Výhra ve formě kreditu na Tesco Bonusovou kartu bude připsána do dvou týdnů.

Děkujeme všem, kteří se soutěže zúčastnili!

1. Lenka Virányiová – Kokosové curry

Ingredience – 2 porce: jasmínová rýže, 1 plechovka kokosového mléka (400ml), 1/2 plechovky bambusových výhonků, 100g uzeného tempehu, 1 střední cuketa, 1/2 mrkve, 1/3 pórku, 1 stroužek česneku, 1/2 lžičky šťávy z citrónu, 2 lžíce kari koření, 1/2 lžičky mletého koriandru, 1/2 lžičky mletého chilli, 1/2 lžičky mletého kmínu, 1 lžíce oleje.

Na oleji orestujeme nakrájený pórek, ke kterému po chvíli přidáme nastrouhanou mrkev a nakrájenou cuketu. Jakmile zelenina změkne, přidáme nakrájený tempeh a bambusové výhonky. Poté vše zalijeme kokosovým mlékem, přidáme veškeré koření a prolisovaný stroužek česneku a pár minut povaříme – podle toho, jak chceme zeleninu měkkou. Nakonec omáčku dochutíme citrónovou šťávou.

2. Jan Kožený – Jáhlové karbanátky s mrkví

Recept: 1 hrnek jahel, 5 mrkví, 2 cibule nakrájené na půlměsíčky, drcený kmín, slunečnicová semínka (rozmixJovat), sůl, 4 lžíce slunečnicového oleje.

Postup: jáhly uvaříme do měkka a necháme vychladnout. Poté usmažíme cibuli do poloměkka, slunečnicová semínko rozmixujeme, mrkev nastrouháme na jemno. A toto všechno smícháme. Přidáme sůl, drcený kmín a rukou tvarujeme karbanátky. Pečeme na 180 °C na pečícím papíru potřeným olejem dokud karbanátky nezezlátnou. K tomu se hodí čočka na kyselo a zelenina připravena na páře 🥦🥕.

3. Nikola Marková – Fitness roláda

Na těsto: 6 vajec • 2 lžíce holandského kakaa • lžíce a půl medu. Na náplň: hrst a půl borůvek • 2 odtučněné tvarohy • 1 odměrka vanilkového proteinu • vanilkové aroma.

Oddělíme bílky od žloutků. Z bílků vyšleháme sníh. Poté vyšleháme žloutky s kakaem a medem. Poté krém se sněhem smícháme a vzniklé těsto nalijeme na plech vyložený pečícím papírem. Pečeme při 170 °C cca 10 minut. Po upečení těsto ještě teplé společně s papírem srolujeme a necháme vystydnout. Ingredience na náplň rozmixujeme. Krém namažeme na vychladlou roládu, poklademe borůvky a znovu zarolujeme. Necháme vychladit v lednici. Zdobíme čokoládou a mletými ořechy. Čokoládu jsem použila 70%, cca 1/4 čokolády. Rozpuštěné v trošce mléka (odhadem 50 ml, ale musí vzniknout dostatečné hustá, ale zároveň ne příliš tekutá směs). Na dochucení směs lesního ovoce. Zmražené ovoce (cca půlka 500g balíčku) nechám povařit, dokud vznikne hustá směs (cca 30 minut), doslazeno nakonec lžící medu. Slazení dle preferencí – můžete použít medu více než je uvedeno v receptu.